Február 15-én nagy sikerrel zajlott le a Változz, hogy változtass! című, fenntarthatósággal foglalkozó továbbképzés jelenléti napja. A tréninget a Szövetség a Nemzetközi Visegrádi Alap felhívásán sikerrel pályázó konzorcium szakmai partnereként szervezte meg középiskolai tanárok és oktatók számára.
A Változz, hogy változtass! c. képzés az SEEQS (School for Examining Essential Questions of Sustainability) fenntarthatósági kompetenciák fejlesztésére épülő, 30 órás blended oktatási program, amelynek során a résztvevők részletesen tárgyalják a fenntarthatóság fogalmát, az SEEQS alapelveit, a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontokat, illetve a rendszerszintű gondolkodás fejlesztési lehetőségeit.

Az interaktív elemekben és gyakorlati feladatokat bővelkedő tréning részletes képzési anyagát a Szövetség megbízásából, Balázs-Diák Zrt. közreműködésével Saly Erika, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület elnöke, tanító és környezeti nevelő dolgozta ki. A 30 órás képzés első szakaszában, február 15-én az ország számos pontjáról érkező jelentkezők egy egész napos, vidám és inspiráló hangulatban telt jelenléti képzésen vehettek részt az innovatív Farkas Bertalan Oktatási és Módszertani Központban.

A résztvevőket Balázs Virág, Horváth Ádám, a Szövetség elnöke, illetve a két oktató, Saly Erika, valamint Dr.Victor András természettudós, az ELTE tanára köszöntötte. Az ismerkedés után elsőként a fenntarthatóság alapjaival és az SEEQS megközelítéssel ismerkedtek, majd a hálózatépítés gyakorlatával és a rendszergondolkodással foglalkoztak olyan izgalmas és látványos feladatok során, mint a fenntartható város tervezése.
A következő modulban a fenntarthatósági kompetenciák diákoknál való fejlesztése került a középpontba – a csoport olyan kiemelkedően fontos kérdésekre kereste a választ, hogy milyen lehet a jövő iskolája, vagy hogyan lehet integrálni a fenntarthatósági témákat a különböző tantárgyakba. A folytatásban az elérhető oktatási innovációkkal és jógyakorlatokkal foglalkoztak, majd személyes cselekvési tervet dolgoztak ki, a napot pedig közös reflexióval, értékeléssel zárták a résztvevők.
A második szakaszban 20 órányi önálló tanuláson és szakmai mentoráláson alapuló, online elemekkel gazdagított programmal folytatódik a blended learning képzés. A reflexiókkal kiegészített komplett tananyag várhatóan márciusban négy nyelven (magyar, angol, szlovák és cseh) készül el, és válik elérhetővé a Szövetség oldalán.

