Horváth Ádám, az Education:NEXT elnöke tartott plenáris előadást Egerben, a XXVII. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencián november 6-án a jövő oktatásáról és az oktatás jövőjéről.
Az előadás a mesterséges intelligencia használatának képessége és az olvasás-szövegértés szintje közötti összefüggésre, annak fontosságára világított rá.
Minél magasabb valakinek az olvasás-szövegértési szintje, annál jobban tudja használni a mesterséges intelligenciát, és annál nagyobb hozzáadott értéket tud ezzel együtt elérni. Akinek nincs olvasás-szövegértési szintje vagy nagyon alacsony, azt a mesterséges intelligencia sem fogja tudni kellőképpen támogatni. Ezért az oktatás elsődleges feladata az olvasás-szövegértés fejlesztése még az MI korában is, mert ennek az alapvető emberi képességnek a révén készíthetők csak fel a tanulók az MI kritikus használatára.
Az előadás részletes szövege hamarosan a konferencia hivatalos kiadványában is olvasható lesz.