Az Education:NEXT december 5-én egy kötetlen üzleti reggelire invitálta tagvállalatait, amelynek célja az elmúlt év eredményeinek megvitatása mellett a jövő évi tervek bemutatása, illetve a közös tapasztalatcsere volt.

Horváth Ádám, a szövetség elnöke röviden összefoglalta a 2025-ös év eredményeit, és beszámolt a közelmúltban megrendezett XXVII. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia tapasztalatairól. Azt is bemutatta, hogy a szövetség milyen lehetőségekkel igyekezett támogatni partnereit, amelyek közül kiemelkedik a 2026 elején megrendezésre kerülő londoni BETT UK oktatástechnológiai kiállításon való megjelenési lehetőség. A HEPA-val közösen gondozott projekt célja, hogy minél több olyan ígéretes magyar startup és megoldás mutatkozhasson be nemzetközi porondon is, amelyek még nem tudnának egy ilyen léptékű rendezvényen önállóan megjelenni. Az Education:NEXT dedikált standján legalább 4 vállalkozás kap majd helyet és lehetőséget, de ezen kívül számos hazai cég saját standdal képviselteti magát a rendezvényen.

 A reggeli során arról is szó esett, hogy az iparágat milyen nehézségek, kihívások érintik, és hogy ezeket milyen módon érdemes kezelni. Az elnök elmondta, hogy a Szövetség a Nemzetgazdasági Minisztérium „Üzleti környezet fejlesztési program” -jának keretében frissen elnyert támogatásból éppen ezt a témát szeretné jövőre felkarolni – olyan szemléletformáló, országjáró rendezvénysorozatot szervez, amely a kompetenciafejlesztésben, az AI használatában, az oktatásban és a fenntarthatóságban rejlő szakmai értéket és üzleti lehetőségeket mutatja meg a cégek számára. Az eseményt 8 vidéki helyszínen rendezik majd meg, a program kivitelezése pedig a tagvállalatok szoros együttműködésével valósul meg.

A hazai oktatási iparágat érintő legégetőbb problémára, az alulfinanszírozottságra részletesen is kitértek a résztvevők. Az oktatás finanszírozása ugyanis Magyarországon egészen magas százalékban – több mint 90%-ban – bérfókuszú, 5-6%-ban az üzemeltetési költségek emésztik fel, és mindössze a minimális maradék büdzsé fordítható olyan edtech-fejlesztésekre (pl. eszköz, licenc, módszertan, tréning stb.), ami az oktatást valóban fejleszti és segíti. Éppen ezért a szövetség a tagvállalatokkal közösen, a European Schoolnet kutatásait felhasználva, 2026 elején a hazai oktatási ökoszisztéma részére stratégiai szintű szakmai ajánlást tervez megfogalmazni arra vonatkozóan, hogyan lehetne javítani ezen a tendencián, milyen mértékű fejlesztésre lenne szükség, illetve, hogy ettől milyen valós eredmények várhatók. Az ajánlás legfontosabb célja, hogy javítsa a szektor finanszírozását.